I. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ders İçeriği
ENG 101 Akademik İngilizce I Bu ders, İngilizce okuma, yazma, konuşma ve eleştirel düşünme gibi becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencilerin metni anlamak için çağdaş ve felsefi metinleri okumaları, farklı metinlerdeki fikirler arasında bağlantı kurma becerilerini kullanmaları ve araştırma projelerinde metinleri kaynak olarak nasıl kullanacaklarını öğrenmeleri beklenmektedir. Konuşma ve yazma becerileri, kaynak kullanma, farklı kelimeler kullanarak bir ifadeyi ifade etme, alıntı yapma, özetleme, analiz etme ve sentezlemeyi içerir. Bu dersi alan öğrenciler, bir konu hakkındaki iddialarını destekleyen, tutarlı bir anlama sahip özgün, ikna edici metinler yazmayı ve bunları etkili sunum tekniklerini kullanarak sözlü olarak nasıl ifade edeceklerini öğreneceklerdir.
EHS 101 İş Sağlığı ve Güvenliği Bu derste iş sağlığı ve güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği kültürü, ulusal iş sağlığı ve güvenliği sistemi, iş sağlığı ve güvenliği yaklaşımı ve mevzuatı, işveren tarafından sağlanması gereken iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri, iş kazası ve meslek hastalığı kavramı ve maliyetleri, iş sağlığı ve güvenliğinde risk faktörleri, bireysel ve örgütsel faktörler, iş sağlığı ve güvenliğinde tutulması gereken kayıtlar, elektrik işlerinde iş sağlığı ve güvenliği konularına genel bir bakış sağlanacaktır.
EPR 121 Girişimciliğin Temelleri IÖğrencilerimize girişimci olabilmeleri ve projeler üretebilmeleri için iş kurma ve işletme yönetimi, işletme muhasebesi, bu alanda iş kurma ve teşvikler, Ar-Ge ve tasarım merkezi faaliyetleri, proje destekleri gibi konularda bilgi verilmektedir.
IUL 151 Üniversite Hayatına Giriş Öğrencilerin üniversite yaşamına uyum sağlamalarına yardımcı olmayı amaçlayan, akademik çalışmalara ek olarak sunulacak çeşitli etkinliklerden oluşan, öğrencilerin üniversitenin yeni ortamına uygun bir şekilde kolayca uyum sağlamalarını amaçlayan bir programdır. Bu etkinlikler, öğrencilerin hedeflerine ulaşmalarına ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmalarına yardımcı olacak programlarla aktif bir birey olmalarını destekleyecektir. Sosyo-kültürel etkinliklere odaklanan program, öğrencilere haftalık bir ara vererek, entelektüel merak, kültürel duyarlılık ve sorumluluk alma konusunda farkındalık yaratmayı, öğrencilerin vizyonunu geliştirmeyi ve onları topluma ve dünyaya faydalı bireyler olarak eğitmeyi amaçlamaktadır.
MIS 131 Yönetim Bilgi Sistemleri Bilgi teknolojisi kavramları, elektronik tablolama, VBA programlama dili Excel/VBA iş uygulamaları üzerine bir derstir. Bu dersin içeriği bilgi sistemleri ve teknolojileri, bilgisayar ağları ve internet, sistem analizi, süreç analizi, haritalama ve modelleme, süreç ölçümü ve iyileştirme, veritabanı yönetim sistemlerinden oluşmaktadır.
MATH 103 Matematik I Dersin amacı, ekonomik analizlerde kullanılmak üzere matematiğin temellerini öğretmektir. Konular arasında fonksiyonlar ve modeller, limitler ve türevler, diferansiyel kurallar, integral, integralin uygulamaları ve teknikleri yer alır. Dersin amacı, öğrencinin matematiksel işlemleri ekonomik analizle bütünleştirmesini ve öğrencinin nicel araştırma yeteneklerini matematiği kullanarak geliştirmesini sağlamaktır.
ECON 101 Mikroekonomiye Giriş Dersin amacı, tüketiciler, üreticiler ve hükümetler gibi önemli karar vericilerin davranışlarını ve farklı piyasaların ve endüstrilerin işleyişini ayrı ayrı inceleyerek öğrencilere mikroekonomi hakkında temel bilgi sağlamaktır. Ders, temel mikroekonomi kavramlarını, arz ve talep teorisini, tüketici teorisini, firma teorisini, mal ve faktör piyasalarının işleyişini, çeşitli piyasa yapılarını, tahsis teorisini, piyasa başarısızlığını ve hükümetlerin rolünü kapsar.
ECON 105 Bilgisayar Uygulamalarıyla Araştırma Yöntemleri I Ders, araştırmada ve bilimsel sosyal araştırma yöntemlerinde ve yaklaşımlarında kullanılan temel kavramları tanıtmayı amaçlamaktadır. Örnekleme teknikleri, araştırma tasarımları ve analiz teknikleri üzerine tartışmalar içerir. Ders ayrıca istatistiksel akıl yürütme ve düşünmeyi tanıtarak istatistiksel uygulamaların dünyayı anlamamıza nasıl yardımcı olabileceğini vurgular. Konular arasında verilerin sayısal ve grafiksel özetleri, veri toplama ve deneysel tasarım, olasılık, hipotez testi, güven aralıkları, korelasyon ve regresyon yer alır. Öğrenciler istatistiksel kavramları verilere uygulamayı ve gerçek problemlerde sonuç elde etmek için Excel, R ve Gretl uygulamalarını kullanmayı öğreneceklerdir.
II. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ders İçeriği
ENG 102 Akademik İngilizce II Bu ders, İngilizce okuma, yazma, konuşma ve eleştirel düşünme gibi becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencilerin metni anlamak için çağdaş ve felsefi metinleri okumaları, farklı metinlerdeki fikirler arasında bağlantı kurma becerilerini kullanmaları ve araştırma projelerinde metinleri kaynak olarak nasıl kullanacaklarını öğrenmeleri beklenmektedir. Konuşma ve yazma becerileri, kaynak kullanma, farklı kelimeler kullanarak bir ifadeyi ifade etme, alıntı yapma, özetleme, analiz etme ve sentezlemeyi içerir. Bu dersi alan öğrenciler, bir konu hakkındaki iddialarını destekleyen, tutarlı bir anlama sahip özgün, ikna edici metinler yazmayı ve bunları etkili sunum tekniklerini kullanarak sözlü olarak nasıl ifade edeceklerini öğreneceklerdir.
EPR 122 Girişimcilik Projesi Öğrencilerimizin girişimci ve üretici olabilmeleri, gerçek iş hayatına ve dünyaya hazırlanmaları için bu derste iş planı hazırlama ve planlama, iş planı analizi ve iş modelleme, maliyet hazırlama, şartname ve spesifikasyon, değerlendirme, faturalama, inovasyon-gerçekleştirme, ticarileştirme, şirketleşme konuları işlenecektir.
IUL 152 Geleceği İnşa Etmek Üniversite Yaşamına Giriş Dersi'nin devamı niteliğinde olan bu ders, öğrencinin kariyer planlama, mülakat süreçleri, imaj ve iletişim gibi konulardaki yeterliliğini artırmayı ve yüksek nitelikli kişiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca ders, öğrencilere çeşitli seminerler aracılığıyla bilim, teknik, endüstri, yaratıcı düşünme, Ar-Ge'deki gelişmeler, rasyonel ve eleştirel düşünme, muhakeme yeteneği, rasyonel çözümler üretme ve gelecekteki iş fırsatlarını değerlendirme konusunda bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders, ülkemizde temel bilimlerin gelişmesine katkıda bulunarak öğrencilere uygulamalı araştırma yapma olanağı vermekte, mevcut bilgi ve düşünceleri yenilemekte, meslek dallarının ihtiyaç duyduğu unsurları zenginleştirmekte ve eğitmektedir.
WED 124 İşyeri Eğitimi Öğrenciler haftada bir gün işyerinde gözlem ve deneyim yaparlar. Öğrenciler bu dersi iş ortamında alırlar. Mesleki adayların bu dersteki görev ve faaliyetleri, onlara deneyimli üstleri ve işyeri eğitmenlerini iş başında gözlemleme, öğrencilerle bireysel olarak çalışma fırsatı sağlamalıdır, hatta sınırlı olsalar bile. İşyeri deneyimi dersinde gerçekleştirilen faaliyetler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler sağlayacaktır. Öğrencilerin gelecekteki mesleği anlama ve mesleği oluşturan yeterlilikleri edinme konusundaki ilerlemeleri, onlarla yakın işbirliği içinde olan üniversite öğretim görevlileri ve işlerinde deneyim kazanmış uygulama eğitmenleri ve mentorlar tarafından değerlendirilecektir.
MATH 104 MAtematik II  Bu ders, diferansiyel denklemler, parametrik denklemler ve kutupsal koordinatlar, sonsuz diziler ve seriler, vektörler ve uzay geometrisi, vektör fonksiyonları, kısmi türevler, çoklu integraller, vektör hesabı ve ikinci dereceden diferansiyel denklemleri kapsayan Kalkülüs hakkında daha derin bir bilgi sunar. Ders, öğrencilerin matematiksel ekonomik analizde başarılı olmak için nicel araştırma becerilerini daha da geliştirmek üzere tasarlanmıştır.
ECON 102 Makroekonomiye Giriş Ders, temel makroekonomik kavramlar; makroekonomik toplamlar ve ortalamalar, ulusal gelir belirleme; ulusal gelir teorisi, maliye politikası, para teorisi ve politikası, uluslararası ticaret ve finans konularına odaklanır. Bu dersin amacı, öğrencilere makroekonomik teori ve politika hakkında sağlam bir anlayışa sahip olmalarını sağlayacak gerekli beceri ve araçları kazandırmak, böylece temel makroekonomik olayları, özellikle enflasyon, işsizlik, düşük gelir, düşük çıktı, düşük büyüme seviyesi ve ulusal borç gibi makroekonomik sorunları temel ekonomik analiz araçlarını kullanarak anlayıp açıklayabilmeleri ve bu tür sorunlara çözümler önerebilmeleridir.
ECON 106 Bilgisayar Uygulamalarıyla Araştırma Yöntemleri II Dersin amacı, öğrencilere istatistiksel yöntemler kullanarak araştırma yapmanın prensiplerini ve pratiklerini tanıtmaktır. Konular arasında çoklu regresyon, varyans analizi yöntemleri ve çoklu regresyonla model oluşturma yer alır. Bu dersin sonunda, öğrenciler ekonomide bir araştırma sorusunun nasıl geliştirileceğini ve araştırılacağını öğrenebilecek ve Excel, R, Gretl, Python ve MATLAB programları hakkında uygulamalı bilgi sahibi olabileceklerdir.
III. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ders İçeriği
ATA 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Bu derste; Devrim kavramı, Türk Devrimi'ne yol açan faktörler ve Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküş nedenleri, Osmanlı İmparatorluğu'nu kurtarma çabaları, fikir akımları, I. Dünya Savaşı, Mustafa Kemal Anadolu Geçişi ve Kongreleri, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışı, Kurtuluş Savaşı, Dış Politika, Mudanya Ateşkesi, Lozan Konferansı konuları işlenecektir.
TUR 101 Türkçe I  Dilin tanımı, dilin toplumsal değeri, yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri, cümle bilgisi, konuşma bozuklukları, yazılı ve sözlü anlatım, etkili okuma ve metin analizi konuları bu ders kapsamında işlenecektir.
TLI 101 Yabancılar İçin Türkçe I Bu ders, uluslararası öğrencilerin yaşadıkları ülkedeki hayatlarını kolaylaştırmak için Türkçenin temel yapılarını öğretmeyi ve konuşma becerilerini vurgulayarak Türkiye'de kendilerini ifade etme fırsatı sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca yazma ve dinleme becerilerini geliştirerek akademik becerilerine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, bu ders Türk dili ve kültürüne odaklanarak farklı ülkelerden gelen öğrencilerin birbirlerini daha iyi tanımalarını ve uyum içinde öğrenirken eğlenmelerini sağlar.
WAP 225 İşyeri Uygulaması I Bu ders kapsamında öğrenciler haftada bir gün işyerinde uygulama yaparlar. Öğrenciler bu dersi iş ortamında uygularlar. Meslek adayları çalışma ortamını tanıma ve işyerinde olup bitenlere tam olarak katılma fırsatına sahip olacaklardır. İşyeri başvurusu sırasında yapılacak çalışmalar, dönem başlamadan önce işyerine göre ve öğrencilerin ve kendilerine rehberlik edecek uygulama eğitmenlerinin görüşleri alınarak planlanır. Her işyerinin eko sistemi farklı olacağından, işyerinin eko sistemi tanındıktan sonra dönem planı hazırlanır, böylece her öğrencinin haftalık programı değişebilir.
ENG 221 İngilizce Yazma Becerileri Bu dersin hedefleri şunlardır: İngilizce okuma, anlama, değerlendirme, yorumlama ve yazma becerilerini geliştirmek. Ayrıca, İngilizce'de teknik terimler ve kelime dağarcığı geliştirmek ve güvenilir kaynaklar hakkında farkındalık sağlamak. Öğrencilerin belirli bir konu hakkındaki bilgilerini akademik hayata uygun araştırma etik normları farkındalığıyla genişletmek.
ECON 201 Mikroekonomi  Bu dersin amacı, öğrencilerin bu araçları kendi başlarına uygulayabilmelerini sağlayacak mikroekonomi yöntemlerinin bir incelemesini sunmaktır. Bu bağlamda, mikroekonominin temel kavramsal temelleri açıklanmakta ve uygulamalarına ilişkin somut örnekler verilmektedir. Bu ders, karar vericilerin, yani tüketicilerin, üreticilerin ve hükümetin davranışlarına ve ekonomideki piyasaların işleyişine odaklanarak mikroekonominin anlaşılmasını sağlar. İşlenen konular arasında piyasa, bütçe kısıtı, tüketici tercihleri, fayda fonksiyonu, optimal seçim, tüketici talebi, piyasa talebi, piyasa dengesi, kar maksimizasyonu, maliyet minimizasyonu, maliyet eğrileri ve mükemmel rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol gibi piyasalar yer alır.
ECON 203 İstatistik I  Bu derste frekans dağılımları, merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri, olasılığın temel teoremleri, bağımsız ve ortak olaylar, koşullu olasılık, ayrık olasılık dağılımları, normal dağılımlar, örnekleme dağılımları ve örneklem çekme teknikleri ele alınmaktadır.
ECON 205 Ekonomi Tarihi Bu dersin amacı, öğrencileri ekonomik süreçlerin ve kurumların tarihsel gelişimi, üretim, dağıtım ve tüketim kalıplarındaki değişiklikler ve genel olarak dünyada ve özellikle Batı Avrupa bağlamında üretim faktörlerinin benzersiz gelişimi ile tanıştırmaktır. Ders, ekonomik tarihin ekonomi ve tarih arasında yer alan bir sosyal bilim dalı olduğu anlayışıyla öğretilir. Tarihin kavramları ve yöntemleri ekonomi alanına uygulanırken ve ardışık ekonomik olayların anlatımı yapılırken; ekonomik kurumların tanımlanması ve değerlendirilmesine de gereken vurgu yapılır. Bu yaklaşım, bölgesel, ulusal ve uluslararası ekonomik gelişmelerin tarihsel bir bağlamda karşılaştırmalı analizini kolaylaştırır.
IV. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ders İçeriği
ATA 102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Bu ders; Cumhuriyetin ilanı ve siyasal, toplumsal ve kültürel inkılaplar. Lozan Barış Antlaşması'nın çözemediği sorunlar ve bunların sonuçları, yeni düzene karşı hareketler. Çok partili yaşam denemeleri ve sonuçları. Atatürk döneminde Türk Dış Politikası. İnönü dönemi ve II. Dünya Savaşı yılları, Demokrat Parti döneminde ve sonrasında Türkiye'nin çok partili yaşama geçişi.
TUR 102 Türkçe II Bu derste; Türkçe ekler, Türkçe ekler, Kelime türleri, Cümle bilgisi, Seçilmiş metinleri okuma ve inceleme konuları işlenecektir.
TLI 102 Yabancılar İçin Türkçe II Bu ders, uluslararası öğrencilerin yaşadıkları ülkedeki hayatlarını kolaylaştırmak için Türkçenin temel yapılarını öğretmeyi ve konuşma becerilerini vurgulayarak Türkiye'de kendilerini ifade etme fırsatı sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca yazma ve dinleme becerilerini geliştirerek akademik becerilerine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, bu ders Türk dili ve kültürüne odaklanarak farklı ülkelerden gelen öğrencilerin birbirlerini daha iyi tanımalarını ve uyum içinde öğrenirken eğlenmelerini sağlar.
WAP 226 İşyeri Uygulaması II  Bu ders kapsamında öğrenciler haftada bir gün işyerinde uygulama yaparlar. Öğrenciler bu dersi iş ortamında uygularlar. Meslek adayları çalışma ortamını tanıma ve işyerinde olup bitenlere tam olarak katılma fırsatına sahip olacaklardır. İşyeri başvurusu sırasında yapılacak çalışmalar, dönem başlamadan önce işyerine göre ve öğrencilerin ve kendilerine rehberlik edecek uygulama eğitmenlerinin görüşleri alınarak planlanır. Her işyerinin eko sistemi farklı olacağından, işyerinin eko sistemi tanındıktan sonra dönem planı hazırlanır, böylece her öğrencinin haftalık programı değişebilir.
ECON 202 Kakro Ekonomi Bu dersin amacı, genel ekonominin davranışını analiz etmek ve öğrencilerin makroekonomide kullanılan analiz araçlarını kendi başlarına uygulayabilmelerini sağlamaktır. Ders, ekonomilerin genel istihdam, üretim ve büyüme düzeylerinin nasıl belirlendiğine dair ayrıntılı bir anlayış sağlar. Bu ders, ulusal gelir muhasebesi, ekonomik büyüme, toplam talep ve toplam arz, ürün ve para piyasaları, işsizlik, enflasyon, parasal ve mali politikalar ve IS-LM modeline odaklanır.
ECON 204 İstatitik II  Bu ders, nokta tahmininin prensipleri, nokta tahmincilerinin özellikleri, tahmin teknikleri, tahminde eniyilik kriterleri, aralık tahmini, hipotez testleri, bağımsız ve eşleştirilmiş örnekler için karşılaştırma testleri, çoklu karşılaştırmalar, parametrik olmayan yöntemler, regresyon, korelasyon, varyans analizi ve temel zaman serisi analizi konularını ele alır.
ECON 206 İktisadi Düşünce Tarihi Bu dersin temel amacı, öğrencilerin zaman içinde ekonomik akıl yürütmenin evrimi ve gelişimine ilişkin anlayışlarını teşvik etmektir. Ders, tarihsel çevre ile günlük ekonomik yaşama uygulanan ekonomik teoriler arasındaki karşılıklı ilişkilere odaklanmak üzere tasarlanmıştır. Ders, öğrencilerin antik Yunan döneminden ortaçağ dönemine ve 21. yüzyılın başlarına kadar olan ekonomik düşünce tarihini anlamalarına yardımcı olacaktır. Ders, öğrencilerin ekonomik düşüncelerin tarihsel evrimini anlamalarına yardımcı olmayı amaçladığından, antik Yunan filozoflarının ekonomik teorileriyle başlayacak; ardından ortaçağ filozoflarının; ve sonrasında kapitalizm öncesi dönemde merkantilizmin ekonomi teorileriyle devam edecektir. Sonuç olarak, ders kapitalizm döneminin modern ekonomik teorilerine odaklanacaktır: A. Smith, R. Malthus, D. Ricardo, K. Marx, J.M. Keynes ve rasyonalist öznelcilik, faydacı ekonomi, neo-klasik teoriler ve Ekonomik Teorideki diğer yeni gelişmeler konularını tartışacaktır.
ECON 216 Kamu Maliyesi Bu dersin temel hedefleri, hükümetin ekonomideki rolü, hükümetin ekonomiye neden ve nasıl müdahale edebileceği konusunda bir anlayış geliştirmek ve hükümet harcama programlarının ve vergi sistemlerinin vatandaşların refahı ve davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu ders, hükümetin ekonomiye müdahalesini yönlendiren teorik temellerin analizini; güncel politika tartışmaları üzerine bir dizi konunun tartışılmasını; ve kamu politikalarının etkisini değerlendirmek için ekonomide kullanılan ampirik yöntemlerin sunumunu içerecektir.
V. Semester
Ders Kodu Ders Adı Ders İçeriği
WAP 325 İşyeri Uygulaması III Bu ders kapsamında öğrenciler haftada bir gün işyerinde uygulama yaparlar. Öğrenciler bu dersi iş ortamında uygularlar. Meslek adayları çalışma ortamını tanıma ve işyerinde olup bitenlere tam olarak katılma fırsatına sahip olacaklardır. İşyeri başvurusu sırasında yapılacak çalışmalar, dönem başlamadan önce işyerine göre ve öğrencilerin ve kendilerine rehberlik edecek uygulama eğitmenlerinin görüşleri alınarak planlanır. Her işyerinin eko sistemi farklı olacağından, işyerinin eko sistemi tanındıktan sonra dönem planı hazırlanır, böylece her öğrencinin haftalık programı değişebilir.
ECON 301 Ekonometriye Giriş I Sıradan en küçük kareler yöntemi, temel varsayımlar ve istenen özellikler. İki değişkenli ve çok değişkenli regresyon modelleri ve bu modellerle ilgili çeşitli tahmin ve çıkarım sorunları. Maksimum olabilirlik tahmini. Kukla değişkenlerle birleştirme. Klasik doğrusal regresyon modeline Dizel yaklaşımı.
ECON 303 Uluslararası Ekonomi (Ticaret) Bu derste; Temel kavramlar; Ticaretin serbestleştirilmesi, küreselleşme ve ekonomik birleşmeler, dış ödemeler dengesi, döviz piyasası, döviz kurunun belirlenmesi, döviz türevleri, dış ticaret ve kalkınma ilişkileri, uluslararası para ve sermaye piyasaları, yabancı yatırımlar konuları işlenecektir.
ECON 305 Para Teorisi ve Politikası Paranın işlevleri. Ödeme sistemlerinin evrimi. Para arzı. Para talebi. Parasal aktarım mekanizması. Enflasyon. Faiz oranlarının belirlenmesi. Döviz kurlarının belirlenmesi. Para ikamesi ve dolarizasyon. Para politikasının amaçları ve araçları.
VI. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ders İçeriği
WEX 326 İşyeri Deneyimi I Öğrenciler haftada bir gün işyerinde gözlem ve deneyim yaparlar. Öğrenciler bu dersi iş ortamında alırlar. Mesleki adayların bu dersteki görev ve faaliyetleri, onlara deneyimli üstleri ve işyeri eğitmenlerini iş başında gözlemleme, öğrencilerle bireysel olarak çalışma fırsatı sağlamalıdır, hatta sınırlı olsalar bile. İşyeri deneyimi dersinde gerçekleştirilen faaliyetler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler sağlayacaktır. Öğrencilerin gelecekteki mesleği anlama ve mesleği oluşturan yeterlilikleri edinme konusundaki ilerlemeleri, onlarla yakın işbirliği içinde olan üniversite öğretim görevlileri ve işlerinde deneyim kazanmış uygulama eğitmenleri ve mentorlar tarafından değerlendirilecektir.
ECON 302 Ekonometriye Giriş II Sıradan en küçük kareler yöntemi, temel varsayımlar ve istenen özellikler. İki değişkenli ve çok değişkenli regresyon modelleri ve bu modellerle ilgili çeşitli tahmin ve çıkarım sorunları. Maksimum olabilirlik tahmini. Kukla değişkenlerle birleştirme. Klasik doğrusal regresyon modeline Dizel yaklaşımı.
ECON 304 Uluslararası Ekonomi (Finans) Bu derste; Temel kavramlar; Ticaretin serbestleştirilmesi, küreselleşme ve ekonomik birleşmeler, dış ödemeler dengesi, döviz piyasası, döviz kurunun belirlenmesi, döviz türevleri, dış ticaret ve kalkınma ilişkileri, uluslararası para ve sermaye piyasaları, yabancı yatırımlar konuları işlenecektir.
VII. Semester
Ders Kodu Ders Adı Ders İçeriği
WEX 425 İşyeri Deneyimi II Bu ders, İşyeri Deneyimi I dersinin devamı niteliğinde olup, öğrenciler bir önceki dönemde başladıkları iş yeri deneyimlerini mentorları eşliğinde sürdürürler.
ECON 401 Türk Ekonomisi Bu ders, cumhuriyet öncesi dönemden, Cumhuriyet Türkiye'sinden günümüz Türkiye'sine kadar süren ekonomik faaliyeti, yükselen batı ekonomisine karşı direnme ve değişim çabalarını, genç Cumhuriyet tarafından kalkınma için uygulanan sanayi politikasını; bugüne kadar uygulanan liberal, karma ekonomi, devletçi ekonomiyi ele almaktadır. Kısaca, bu ders temelde ve esasen Türkiye'nin son 100 yıllık ekonomik tarihi hakkında bilgi sunmaktadır.
VIII. Semester
Ders Kodu Ders Adı Ders İçeriği
WEX 426 İşyeri Deneyimi III Programın son yarıyılında, öğrencilerin tamamı, OSTİM Teknik Üniversitesi'nin uygun gördüğü önceden belirlenmiş ilke ve esaslara uygun olarak Ankara'nın tüm ilçelerinde veya Ankara'da bulunan bir fabrika/üretim ünitesinde uygulamalı eğitim yapacaklardır. Ayrıca, OSTİM Teknik Üniversitesi ile OSTİM Kümeleri arasındaki kalkınma ve işbirliği çerçevesinde işbirliği protokolü çerçevesinde Ankara'da bulunan bir fabrika/üretim ünitesinde staj/iş başı eğitimi yapılacaktır. Bu staj/iş başı eğitimi sırasında öğrenciler eş zamanlı olarak staj/iş başı eğitimi dersi olarak “Proje Yönetimi” dersini alacaklardır. Bu ders kapsamında her öğrenci, staj/iş başı eğitimi yaptığı fabrika/üretim ünitesinde karşılaşılan alanlarda çeşitli sistemlerin Tasarımı, Üretimi, Montajı ve Bakımı ile ilgili sorun alanlarını ortaklaşa tespit edecek, yeni nesil yaratıcı çözüm önerilerini şirketle ortaklaşa belirleyecek ve bir proje fikri oluşturacak, tasarlayacak, geliştirecek ve uygulama alanına yansıtacaktır. Bu proje staj/iş başı eğitim performansıyla değerlendirilecektir.
ECON 400 Mezuniyet Projesi Sektörde her öğrencinin projesi firma bazında hazırlanır, danışman öğretim görevlisi firma ziyaretleriyle yönetilir ve firmanın probleminin çözümü için proje çalışma sürecine dahil edilir.